Jag är sääämst. (denna rubrik är ett internskämt)

Ja, det skulle man kunna säga. Jag menar sämst på att faktiskt hålla koll på något i mer än en halvtimma.
Om ni nu börjar undra var det här kommer landa så kan redan nu meddelas att detta blogginlägg är för er som kanske inte kände till eller er som redan visste men vill få bekräftat hur Daniel Wendefors, Alias Pastorn, egentligen fungerar på ett av livets alla områden.
Har ni någon gång försökt prata med en person som tittar på TV? Jag menar en sån person som när du säger något reagerar efter en 5 minuter med ett "Va? sa du nått?" - den där personen är jag. Denna egenskap har ytterligare en effekt som om den dyker upp vid fel tillfälle kan få ödesdigra konsekvenser.
I lördags träffade jag massa folk i kyrkan för vi hade loppis och flera gånger under dagen fick jag höra att ikväll smäller det det är den stora finalen i Melodifestivalen. Hela Sverige stannar och alla galna schalgerälskare spelar in programmet för att under resten av året kunna gotta sig i glitter och glamm - samt killar som pussas - när de av olika anledningar känner sig lite nere. Så när jag helt plötsligt kommer på att jag borde ringa en kompis så möts jag av svaret i luren:
"Ringer du mitt i melodifestivalen?"
... Vänta lite nu, jag har alltså förutom att köpa en Skeppshultscykel blivit fullkomligt bombad med information om kvällens event. Och ändå lyckas jag glömma bort det. Varför? Jo, jag avledde all min uppmärkasmhet med att spela lite dator och vips så satt jag där med öppen mun och för att senare, när klockradion av någon oförklarlig anledning började ringa, för mig själv tänka "Va? Var det någon som sa nått?". (ok det senare var en efterkonstruktion för att höja humorgraden lite).
Med andra ord:
Jag är nog sääämst, i alla fall på delad hjärnverkasamhet.

Kommentarer
Postat av: ... du kan inte ens memorera ett löjligt jippo med s.k. "musik".

Jag trodde att din bild av en person som tittar på TV och svarar först efter 5 minuter, skulle skildra TV-publiken till Melodifestivalen, hahaha.



Förresten - förklaringen till mor angående redan nämnda incident:

"Daniel Wendefors och populärkultur..." :P

2011-03-15 @ 18:09:23
Postat av: Hanna

Jag älskar din grad av självkännedom! Det är du på pricken.

2011-03-18 @ 10:19:58
URL: http://hanchaer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0