Hemma bra men hemma bäst

Hallå alla trogna!
Nu har jag kommit hem från Allians årskonferens på Gullbrannagården utanför Halmstad. Och det är alltid skönt att få komma hem. Jag vet inte vad som är så speciellt med denna konferens men det känns alltid som hemma när man är där. Alltså Hemma där och hemma hemma (har inte bestämt mig vilket som är bra och vilket som är bäst än).
Under helgen har jag sett ett tecken som pekar på att jag nog borde satsa på en kyrklig karriär ändå. Alltså Ungdomsförbundet SAU och huvudsamfundet SAM hade konferens ihop i år. Men det som är slående är ändå att alla som jag känner och hälsar på är de som är 40+. Jag menar vilka umgås JAG med på fritiden egentligen? Eller är det så att namnet Wendefors i Allianssammanhang = någon som är barnbarn till Pastor Allan och barn till Pastor Jan-Erik och därför någon man hälsar på och säger "Är inte du en Wendeforsare?"... eller... "Det ser man att du är Wendeforsare". (Förlåt, det stavas Wendefosser)
Till följd av allt detta hälsande så blir det liksom som om man helt plötsligt är en i gänget bland pensionärer och äldre medelålders vuxna. Haha, sen kan jag ju inte låta bli att prata lite och ställa frågor när dom väl kommer och hälsar. Man måste ju vara trevlig!!! =)
(sen kan man ju undra hur det är ställt när man sitter på en seg gudstjänst i 2,5 timmar och tycker det är det bästa man varit med om).

Aja, ett gäng ungdomar hade jag med mig också och till er vill jag säga - Ni är som Taberg... wait for it... ... ... ... ... TOPPEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0