Sång och musik än en gång

Har varit i Mullsjö i helgen, resultatet:
Skakiga ben.
Ja, jag har spelat musik igen och denna gången tillsammans med min vän Hanna. I pingstkyrkan, söndagförmiddag.
Sjöng en egenskriven lovsång/andlig sång. De texter och tankar som kommer ur en erfarenhet, ur ens eget liv. De texterna är en urladdning att få förmedla. Och när man märker att Gud verkar genom musiken och sången, när texten landar i människorna du sjunger för och blir till deras egen bön, då tackar jag Gud... och skakar i benen.
Tack Hanna för en härlig gudstjänst. Det blev bättre än vi kunde ana.

Kommentarer
Postat av: madde

Nu måste vi verkligen ta en fika snart. Har bestämt att jag ska lära mig dricka kaffe :)

Och så ska jag köpa te, förslag ?:)

2011-01-10 @ 15:32:25
URL: http://madday.blogg.se/
Postat av: madde

är ledig i helgen och fredag eftermiddag, name a day :)

2011-01-12 @ 18:24:19
URL: http://madday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0