Hur ska man reagera... egentligen

Man kan verkligen undra hur man ska reagera när man sitter på tåget och en kvinna som är omgiven av andra passagerare plötsligt tar fram en fryspåse innehållande en glassburk Carte d'Or. Den första tanken man har är ju: "ska hon äta all den där glassen själv och nu - jagmenar här finns ingen frys att rädda glassen i". Och det allra bästa är att se hur folk reagerar, det känns nästan lite oförskämt att kvinnan bara har en sked med sig - ingen annan får ju smaka. Det syns ju så tydligt att flera är sugna. Så där sitter jag och ler för mig själv åt våra svenska "jag-vill-ha-men-det-kan-jag-inte-få-så-jag-ignorerar-och-tittar-ut-genom-fönstret-på-förbipasserande-kor-fasoner".
Ja, men allvarligt, att någon smäcker 500 gram glass sådär på en höft (ganska bred sådan) är väl ändå inget som man får bevittna vardagligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0