Relationen med stort R

Nu sitter man här igen på den välkända bussen upp mot Stockholm. Vad gör man under de 4 timmar färden tar? Jo, man filosoferar, läser en hel del ur bibeln och tänker igenom sin livssituation. Snart är man ute på Kaggeholm igen. Denna kära, saknade plats på jorden... eller? Är det platsen man saknar eller är det så att det är människorna?
Vi behöver relationer - goda relationer. Det är dessa som gör livet stabilt. Utan dem vacklar allt och det finns en av alla dessa som är viktigare än någon annan; relationen till Gud.

"I min Gud har jag funnit styrka
I min Herre har jag allt
Han har öppnat för mig en väg
och bytt min änglsan i jubelsång
och bytt min ängslan i jubelsång"

Vi får ängslas. Vi får tvivla. Vi får falla. Läs det en gång till sakta:
Vi får ängslas. Vi får tvivla. Vi får falla.

Frågan är kanske bara var vi faller. Frågan har redan formulerats:
"Om du inte får falla i Jesu armar, i vems armar ska du då falla i?" Han går aldrig förbi dig /Michael Johnson

Gud finns där...
...Relationen med stort R

Kommentarer
Postat av: madde

Bra skrivet!



tycker jag du ska göra, svårt att förklara, men där västra storgatan och klostergatan korsar varandra..

2010-09-30 @ 21:40:46
URL: http://madday.blogg.se/
Postat av: madde n.

Amen broder. Gud är den enda fasta famnen.

2010-10-01 @ 16:06:30
URL: http://donarmadde.blogg.se/
Postat av: Rebecca (..med stort R)

Åh vad roligt att få läsa ett vittnesbörd så här på lördagkvällen! Tack för det.

Förresten, om du vill skicka det där musik-quizet skulle det vara som smöret på moset, eller så.

2010-10-02 @ 19:31:58
Postat av: Mathilda

Sööt blogg! :)

2010-10-02 @ 22:02:58
URL: http://vildamathilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0