"Se det som ett experiment"...

...,tänkte jag och startade helt utan anledning en blogg - min konservativa hållning gällande överdriven internetexponering till trots och med en tveksam känsla i bröstet. Jag förväntar mig inte tillföra något i bloggvärlden, men när jag nu vägrar Facebook känns det ändå som ett måste att ha någonstans där jag kan vädra all information ur mitt liv som folk vill veta, men helt klart klarar sig bättre utan.
Nej, jag kommer inte vika ut mitt allra innersta och inte heller någon annans. Det jag kan hoppas på är att få vara en del av den trend som sveper över min vackra folkhögskola i vintermörkret.
Med det sagt och med mina vänners splittrade uppfattning om min bloggstart hälsar jag varje ny läsare välkommen.
Och till Affe och Emma säger jag... Småland
Over and out...

Kommentarer
Postat av: "Allt som man kan tävla om ska man tävla om"

Ska man ge sig in på pappa Rudolfs blogg ska man väl vara seriös och kommentera...

På tal om att tävla om saker, och med referens till en viss community som nämns i detta inlägg samt principerna gällande att stödja sådana verksamheter eller ej, vill jag bara, helt enkelt, uppmärksamma faktumet att vi är på en blogg. Jag säger inte att du har evigt förlorat, inte heller att du utför omoralisk exponering av privatliv via internet. Utifrån vad jag har läst är du tvärtom (och inte helt överraskande) mycket begåvad när det kommer till att skriva! Det är glädjande att läsa, så ta åt dig av det - men om du slappnar av och spårar iväg är det inte långt till Facebook-gränsen. Och överskrider du den vet du vad som händer. Så har vi klartgjort det. :)

2010-03-03 @ 22:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0